2009. december 13., vasárnap

7. A teremtés az Ótestamentum irataiban

  • William Blake: Éva teremtése
  • BIBLIA ÉS TUDOMÁNY
  • 7. A teremtés az Ótestamentum irataiban
Az Írás mindíg a Teremtő "Legyen" szava általi pillanatszerű aktusról beszél. 1 Móz. 1.26 És monda Isten: Teremtsünk [ és nem "fejlesszünk" ] embert a mi képünkre és hasonlatosságunkra (
  • Zsolt. 33.9 Mert ő szólt és meglett, ő parancsolt és előállott...
  • Zsolt. 148,3 Dicsérje őt a nap és a hold, dicsérje minden fényes csillag!
  • Dicsérjék őt az egek egei, még a vizek is ott fönn az égben!
  • Dicsérjék az ÚR nevét, mert ő parancsolt, és azok létre jöttek,
  • mindörökre helyükre állította őket
(Isten dicsőségének kinyilvánítása a teremtésnek egyik célja, az evolúciónak nem!) Jer. 10.12 Ő teremtette a földet az ő erejével, ő alkotta a világot az ő bölcsességével, és ő terjesztette ki az egeket az ő értelmével.
  • Péld. 20.12 A halló fület és a látó szemet, az Úr teremtette egyaránt mindkettőt. (és nem a fejlődés...)
  • Ésa. 45.7-12 .... Így szól az Úr, Izráelnek Szentje és Teremtője: Kérdezzétek meg a jövendőt tőlem, fiaimat és kezeim munkáját csak bízzátok reám! Én alkotám a földet, és az embert rajta én teremtém, én terjesztém ki kezeimmel az egeket, és minden seregöket én állatám elő.
  • Jer. 10.12 Ő teremtette a földet az ő erejével, ő alkotta a világot az ő bölcsességével, és ő terjesztette ki az egeket az ő értelmével. (A teremtés eszközei: Isten ereje és bölcsessége - az evolúció nem szerepel)
  • Jer. 27.5 Én teremtettem a földet, az embert és a barmot, a melyek e föld színén vannak, az én nagy erőmmel és az én kinyujtott karommal,
  • Ámós. 4.13 Mert íme, a ki hegyeket alkotott és a szelet teremtette...
Fentiek csak egy részét képezik azon helyeknek, ahol az Írás egyértelműen az Isten szava, a Logosz általi, egyszeri, lezárt teremtést megerősíti. Ebbe a körbe nem illeszthető be az evolúció gondolatának semmiféle kereszténnyé vizezett, szalonképessé tett változata sem. folyt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése