2009. december 13., vasárnap

8. Milyen körben érvényesek tudományos ismereteink?

Arcimboldo - Éva az almával
  • BIBLIA ÉS TUDOMÁNY
  • 8. Milyen körben érvényesek tudományos ismereteink?
  • Figyelembe kell-e vennünk nekünk, keresztényeknek a tudományos világ aktuális álláspontját?
  • Bibliánk szerint ismereteink korlátozottak és azok is maradnak
  • 1 Kor. 13.12 Mert most tükör által homályosan látunk, akkor pedig színről-színre; most rész szerint van bennem az ismeret, akkor pedig úgy ismerek majd, a mint én is megismertettem.
  • Ésa. 55.9 Mert a mint magasabbak az egek a földnél, aképpen magasabbak az én útaim útaitoknál, és gondolataim gondolataitoknál!
  • Eféz. 3.9 És hogy megvilágosítsam mindeneknek, hogy miképpen rendelkezett Isten ama titok felől, a mely elrejtetett örök időktől fogva az Istenben, a ki mindeneket teremtett a Jézus Krisztus által
  • Zsid. 11.3 Hit által értjük meg, hogy a világ Isten beszéde által teremtetett, hogy a mi látható, a láthatatlanból állott elő.
A természettudományok csak azzal foglalkozhatnak, amiről érzékeinkkel, műszereinkkel, kísérletekkel ismereteket tudunk szerezni ("látunk"). Miután látásunk homályos, ismereteink sem tekinthetők bizonyítottnak, szilárdan megalapozottnak. A valós helyzetről, a titkokról földi utunk során csak a hit szemével szerezhetünk valós információkat Jn. 17.17 Szenteld meg őket az igazsággal: a te igéd igazság (~ szószerint a valóság torzítatlan képe)
  • Az Írás világosan eligazít: ha a valóságról akarunk tájékozódni, a Szentírás és a Szentlélek az autentikus forrás, nem a homályos látásunkra alapozó tudományos álláspont.
  • János 6,13 ... az igazság Lelke elvezet titeket a teljes igazságra
Levonhatjuk a következtetést: a Szentírás egységesen, oszthatatlanul hitet tesz Isten szava, a Logosz általi teremtés és a Genezis szó szerinti értelmezése mellett. A teremtés nem "fejthető le" a Biblia tanításáról, mert azzal szerves egységet képez! Egy evolúciós alapon történő törzsfejlődés "gondviselő" szemmel követése nem lett volna teremtés. Ha a Fiú nem a teremtés Mestere, akkor talán nem is Mindenható, nem a testté lett Logosz, áldozata nem egyszeri, tökéletes és megismételhetetlen! Azaz: az Írás egészét tekintve egyedül a szó szerinti (szorosan vett) értelmezés önmagában ellentmondásmentes. folyt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése