2010. február 23., kedd

Matematika juhok és kecskék számára

Free Website Counters Free Website Counters Hallgatói sokat zargatták Jézust földi munkálkodása során, hogy árulja el nekik, hogyan fog az Utolsó Itélet lezajlani, milyen szempontok alapján értékeli az Örök Bíró földi életünkben nyujtott teljesítményünket. Bizony, húsbavágó kérdés, üdvösség vagy kárhozat lesz a részünk.
  • Az Utolsó Ítélet és az Élet Könyve
A Jel.20,11 szerint János feljegyezte:: "És láttam egy nagy fehér trónust és a rajta ülőt: szine elől eltűnt a föld és az ég, és nem maradt számukra hely."És láttam, hogy a halottak, nagyok és kicsinyek a trónus előtt állnak, és könyvek nyittattak ki. Még egy könyv nyittatott ki, az élet könyve, és a halottak a könyvbe írottak alapján ítéltettek meg cselekedeteik szerint.
  • A mennyei bíróság a Népek Itéletén
Máté 25,31 így írja: "Amikor pedig az Emberfia eljön az ő dicsőségében, és vele az angyalok mind, akkor odaül dicsősége trónjára. Mt.25,32 Összegyűjtenek eléje minden népet, ő pedig elválasztja őket egymástól, ahogyan a pásztor elválasztja a juhokat a kecskéktől. A juhokat jobb keze felől, a kecskéket pedig bal keze felől állítja." "Akkor így szól a király a jobb keze felől állókhoz: Jöjjetek, Atyám áldottai, örököljétek a világ kezdete óta számotokra elkészített országot. Mert éheztem, és ennem adtatok, szomjaztam, és innom adtatok, jövevény voltam, és befogadtatok, mezítelen voltam, és felruháztatok, beteg voltam, és meglátogattatok, börtönben voltam, és eljöttetek hozzám. Akkor így válaszolnak neki az igazak: Uram, mikor láttunk téged éhezni, hogy enned adtunk volna, vagy szomjazni, hogy innod adtunk volna? Mikor láttunk jövevénynek, hogy befogadtunk volna, vagy mezítelennek, hogy felruháztunk volna? Mikor láttunk betegen vagy börtönben, hogy elmentünk volna hozzád? A király így felel majd nekik: Bizony, mondom néktek, amikor megtettétek ezeket akárcsak eggyel is a legkisebb atyámfiai közül, velem tettétek meg."
  • Nézzük meg, mekkora teljesítményt nyujtottak a megdícsért juhok!
Tegyük fel, hogy 30 éves emberöltő (juhöltő?) minden napján találkoztak egy emberrel (juhval?), aki segítségre szorult - beteg, jövevény, éhező volt. Ez kb.10ezer találkozás.. Ha egy esetben segítettek egy rászorulón, ez egy a 10ezerből. És erre a teljesítményre veszik a király áldását!? Vegyük még figyelembe, hogy a király az első pillanattól [ld.34.v.] áldott örökösökként szólítja őket - ezt a döntést, úgy tűnik, levajazták! Ez a minősítés legalább is váratlan!
  • Olvassuk tovább, lássuk a kecskéket!
25,41 "Akkor szól a bal keze felől állókhoz is: Menjetek előlem, átkozottak, az ördögnek és angyalainak elkészített örök tűzre. Mert éheztem, és nem adtatok ennem, szomjaztam, és nem adtatok innom, jövevény voltam, és nem fogadtatok be, mezítelen voltam, és nem ruháztatok fel, beteg voltam, börtönben voltam, és nem látogattatok meg. Akkor ezek is így válaszolnak neki: Uram, mikor láttunk téged éhezni vagy szomjazni, jövevénynek vagy mezítelennek, betegen vagy börtönben, amikor nem szolgáltunk neked? A fentihez hasonló becsléssel a kecskék is 10ezer próbán estek át. De az ő esetükben a király másképp számol. Ha csak egyszer elmulasztották a segítséget, máris a büntetés a részük. Figyeljük meg: a Bíró nem vitázik a kecskékkel, nem állítja, hogy bennük nem is volt segítő szándék. Hiába álltak helyt 9999 esetben, már egyetlen kihagyás az örök halálhoz vezet. Akkor így felel nekik: Bizony, mondom néktek, amikor nem tettétek meg ezeket eggyel a legkisebbek közül, velem nem tettétek meg. És ezek elmennek az örök büntetésre, az igazak pedig az örök életre." Hogyan kaptak a juhok ilyen kedvező minősítést? Jó, jó, cselekedeteik magukért szólnak, de a "megigazultak" közé csak Krisztus áldozata árán, az Atya kegyelméből kerülhettek!
Úgy tűnik, hogy sorsunk valóban nem az ezrelékes teljesítmény-értékelés alapján dől el.
János a Jel.20,15-ben így ír a népek itéletéről:
  • Ha valakit nem találtak beírva az élet könyvébe, azt a tűz tavába vetették.
  • 2Tim. 1.9 Mert ő szabadított meg minket, és ő hívott el szent hívással, nem a mi cselekedeteink alapján, hanem saját végzése és kegyelme szerint, amelyet még az idők kezdete előtt Krisztus Jézusban adott nekünk.
  • Jel 3,5 Jézus ígéri: Aki győz, azt fehér ruhába öltöztetik, annak a nevét nem törlöm ki az élet könyvéből, hanem vallást teszek nevéről az én Atyám előtt és angyalai előtt.
  • Figyelmesen olvassuk: a Bárány a teremtés előtt életét adta értünk, hogy bejegyezhessen az Élet Könyvébe. Ez a kiindulási állapot!
  • A Bíró tehát kegyelme alapján ítélkezik:
  • adjunk neki hálát és dícsérjük az idők végéig.
*********************************************************************

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése